- argumentum szó másik jelentése: paraméter
- SHIFT-F5: a futó program megszakítása
- F6: fordítás
- CTRL-E-F: a kód helyreigazítása
- A billentyűzet segítségével begépelt értékek, amit a konzol ablakból beolvasunk, mind kivétel nélkül string típusúak. Ha nem ilyen típusként akarjuk őket használni, konvertálni kell őket.
utasítás
|
értelmezés
|
Console.WriteLine();
|
üres sor létrehozása, a kurzor a következő sorban lesz
|
Console.WriteLine("Ide szöveget írok.");
|
szöveg kiírása, a kurzor a következő sorban lesz
|
Console.Write("Ide szöveget írok.");
|
szöveg kiírása, a kurzor ugyanabban a sorban marad
|
Console.ReadLine();
|
várakoztatás egy Enter lenyomására
|
string nev;
|
szöveg típusú változó definiálása (változó nevének és típusának megadása, hely lefoglalása a memóriában), nem adtunk neki kezdőértéket
|
string nev = "";
|
szöveg típusú változó definiálása ésértékadása („legyen egyenlő egy üres karakterlánccal”)
|
string osztaly = "";
osztaly= "9.a";
|
szöveg típusú változó definiálása és értékadása külön utasításban
|
Console.Write("Kérem a neved: ");
nev = Console.ReadLine();
|
1. adatbekérés kiírása a felhasználónak
2. adatbekérés változóba (a változót fentebb definiálni kellett)
|
Console.WriteLine(nev);
|
a nev változó tartalmának kiírása (lehet bármilyen típusú)
|
Console.Beep();
|
hangjelzés
|
Console.Beep(500, 200);
|
hangjelzés, megadjuk a hangmagasságot és az időtartamot
|
Console.Title = "Ez az én programom";
|
a program ablak címsorába kerülő szöveg
|
Console.BackgroundColor = ConsoleColor.Blue;
|
a betű háttérszínének állítása
|
Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Cyan;
|
a betű színének állítása
|
Console.Clear();
|
az aktuális háttérszínnel letörli a képernyőt
|
Console.ResetColor();
|
visszaállítja az eredeti előtér-, és háttérszínt
|
string jegy1 = Console.ReadLine();
|
a jegy1 nevű string (szöveges) típusú változóba beolvasunk a billentyűzetről
|
int jegyEgy = Convert.ToInt32(jegy1);
|
1. a jegy1 string típusú változó tartalmát átkonvertáljuk int-té (egész típusúvá)
2. a jegyEgy nevű int (egész szám) típusú változóba beletesszük az átkonvertált értéket
|
string jegy2 = Console.ReadLine();
|
lásd az előzőekben
|
int jegyKetto = Convert.ToInt32(jegy2);
|
lásd az előzőekben
|
int osszegUj = jegyEgy + jegyKetto;
|
1. a két int típusú változó tartalmát összeadjuk
2. elhelyezzük egy új int típusú osszegUj nevű változóban
|
Console.Write("Hány barátot szereztél az első héten? :");
|
kérdés kiírása
|
byte barat1 =Convert.ToByte(Console.ReadLine());
|
1. a válasz beolvasása a billentyűzetről (string-ként)
2. a beolvasott (szöveges) választ átalakítjuk byte (szám: 0-255) típusúvá
3. a byte típusú értéket elhelyezzük egy új, byte típusú barat1 nevű változóban
|
Console.Write("Hány új barátot szereztél a második héten? :");
|
lásd az előzőekben
|
byte barat2 =Convert.ToByte(Console.ReadLine());
|
lásd az előzőekben
|
Console.WriteLine("Összesen tehát {0} új barátot szereztél.", barat1 + barat2);
|
kiírunk egy szöveget, melynek belsejében a {0} helyén kiírjuk kettő byte típusú érték összegét
|
double elso = 10.5;
double masodik = 7.25;
|
double típus (64 bites tört szám)
pontot kell írni a programban a tizedesvessző helyére
|
double tortosszeg = elso + masodik;
double tortkivonas = elso - masodik;
double tortosztas = elso / masodik;
double tortszorzas = elso * masodik;
|
alapműveletek tört számokkal
|
Console.WriteLine("Összeadás: {0} Kivonás (első - második) {1} Osztás (első / második): {2} Szorzás {3}", tortosszeg, tortkivonas, tortosztas, tortszorzas);
|
4 változó értékét írjuk ki egy kiírásban;
a vessző után írt változók itt paraméterek (argumentumok), melyeket a Console.WriteLine() metódusnak meg kell adni, ha a {0}, stb. megoldást használjuk
az argumentumok közül az elsőt nullával jelezzük, és így tovább sorban
|
Console.Write("Kérem az első tört számot! : ");
double ujegy= Convert.ToDouble(Console.ReadLine());
|
tört szám bekérése a billentyűzetről:
a felhasználó vesszővel adja meg;
ezt is át kell konvertálni
|
Console.Write("Hányan voltak a hétvégi koncerten?: ");
|
kérdés kiírása
|
int fo = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
|
1. a válasz beolvasása a billentyűzetről (string-ként)
2. a beolvasott (szöveges) választ átalakítjuk int (szám) típusúvá
3. az int típusú értéket elhelyezzük egy új, int típusú fo nevű változóban
|
double cola = fo * 0.6;
|
1. megszorozzuk a fo változó tartalmát egy tört értékkel (forráskódban: 0.6, konzolos képernyőn: 0,6)
2. elhelyezzük az értéket egy double típusú, cola nevű változóban
|
Console.Write("Ki koncertezett a hét végén a városban?: ");
|
kérdés kiírása
|
string eloado = Console.ReadLine();
|
az eloado nevű string (szöveges) típusú változóba beolvasunk a billentyűzetről
|
Console.WriteLine("Biztos jól írtad be? Betűzd! (8 betű, ha kell, szóközökkel pótold.) ");
|
kérés kiírása
|
string eloado1 = "";
|
szöveg típusú változó definiálása ésértékadása („legyen egyenlő egy üres karakterlánccal”)
|
Console.Write("1. betű: ");
|
kérés kiírása, kurzor a kiírás után marad
|
char _1 = Convert.ToChar(Console.ReadLine());
|
1. a válasz beolvasása a billentyűzetről (string-ként)
2. a beolvasott (szöveges) választ átalakítjuk char (karakter) típusúvá
3. a karakter típusú értéket elhelyezzük egy új, char típusú _1 nevű változóban
|
eloado1 = eloado1 + _1;
|
1. a string típusú, alapértelmezetten üres eloado1 nevű változóhoz hozzáadjuk az _1 nevű, karakter típusú változó tartalmát, ezáltal az eredménystring egyetlen betű lesz, mégpedig az _1 tartalma
|
eloado1 = eloado1 + _2;
|
ehhez hozzáadjuk az _2 tartalmát is, mostmár két karakteres a string
|
char elsoSzam = '1';
char betu = 'a';
|
char típus esetén sima aposztrófot használunk
|
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése