Névjegykártya
- Kérjük be a felhasználótól a következő
adatokat: név, osztály, születési dátum, TAJ-szám, adószám, lakcím.
- Tároljuk változóban az első két adatot.
- A program végén írjuk ki azokat az
adatokat, amit ki tudunk írni!
- kérdés: Szerinted lehet rossz adatot beírni?
Válasz: igen, mert nincs ellenőrzés.
- kérdés: Élesben hogyan oldanád meg a feladatot?
Válasz: adatbázisban tárolnám, az adatbázis adatai fájlokban
tárolódnak.
Szorgalmi: Oldd meg, hogy minden adatot ki tudj írni.
Tananyagtartalom:
·
változó, változó
definiálása, értékadása
·
a nyelv
Case-Sensitive (nagybetű-érzékeny, tehát nem ugyanazt jelenti a betű, ha kicsi,
vagy ha nagy)
·
string típus
·
minden változónak
van típusa, neve és értéke:
pl. string nev = Console.ReadLine(); - ebben az esetben a string a típus, a nev a neve, és a billentyűzetről beolvasott szöveg az értéke
pl. string nev = Console.ReadLine(); - ebben az esetben a string a típus, a nev a neve, és a billentyűzetről beolvasott szöveg az értéke
·
Az egyenlőségjel
„kiolvasása”: legyen egyenlő. A funkciója: értékadás. Olyan, mint amikor
matematikában egy ismeretlent egyenlővé teszünk egy értékkel (x=6).
·
Console.WriteLine();
Console.Write(); a kétféle kiírás közötti különbség
·
díszítés,
egyszerű formázás a kiírással
·
szöveges adat
bekérése
·
az egyszerű
bekérés, illetve a bekért érték változóban való tárolása közti különbség
·
nem bekért, hanem
programkódban tárolt adatok kiírása:
string
iskola = "Szent-györgyi suli";
Console.WriteLine(iskola);
·
program vége
előtti üzenet alkalmazása
·
véletlen, vagy
generált hiba jelentkezése: szintaktikai hiba (amit aláhúz pirossal, és nem fut
tőle a program), szemantikai hiba (logikai hiba, fut a program, csak nem azt
csinálja, amit kell)
·
hibaüzenetek
értelmezése
//Névjegykártya
//- Kérjük be a felhasználótól
a következő adatokat:
//név, osztály, születési
dátum, TAJ-szám, adószám, lakcím.
//- Tároljuk változóban az
első két adatot.
//- A program végén írjuk ki
azokat az adatokat, amit ki tudunk írni!
//1. kérdés: Szerinted lehet
rossz adatot beírni?
//2. kérdés: Élesben hogyan
oldanád meg a feladatot?
//- Szorgalmi: Oldd meg, hogy
minden adatot ki tudj írni.
namespace nevjegykartya
{
class Program
{
static void
Main(string[] args)
{
string
nev; //változó definiálása
string osztaly;
Console.WriteLine("---------------------------------------------------");
Console.Write("Kérem a nevedet:
");
nev = Console.ReadLine(); //változó értékadása
Console.Write("Kérem az osztályodat:
");
osztaly = Console.ReadLine();
Console.Write("Kérem a nemed:
");
Console.ReadLine(); //nem tároltuk, nem tudjuk majd kiírni a végén
Console.Write("Kérem a születési év/hó/napot:
");
Console.ReadLine();
Console.Write("Kérem a TAJ számodat:
");
Console.ReadLine();
Console.Write("Kérem az adószámodat:
");
Console.ReadLine();
Console.Write("Kérem a személyi számodat:
");
Console.ReadLine();
Console.Write("Kérem a lakcímedet:
");
Console.ReadLine();
Console.WriteLine("---------------------------------------------------");
Console.WriteLine(nev);
Console.WriteLine(osztaly);
Console.WriteLine("Kilépéshez nyomj egy billentyűt...");
Console.ReadLine();
}
}
}
Internetes kérdőív feladat - Házi feladat befejezni!
Minden utasítás külön sorba kerüljön.
1.
Megjegyzésként tedd be a program elejére ezt a
feladatsort.
2.
Írd ki a felhasználónak a következő szöveget: Milyen
autós játékot kedvel? A kurzor a
kiírásod után villogjon.
2. Tárold a válaszát egy változóban.
3. Kérdezd meg, milyen harcolós játékot kedvel. A kurzor a kiírásod
után villogjon ugyanabban a függőleges pozícióban, mint fentebb.
4. Tárold a válaszát egy változóban.
5. Emelj egy sort a képernyőn.
6. Írd ki a képernyőre a következő szöveget: A következő autós
játékot kedveli:
7. A következő sorba írd ki az autós játék nevét.
8. Adj egy hangjelzést: Console.Beep()
9. Kérdezd meg, hogy 5 óránál többet játszik-e a számítógépen
naponta? A kurzor a következő sorban villogjon. (Ő be fogja írni a program
futása közben a választ.) A válaszát ne tárold le sehol.
10. Egy billentyűlenyomással legyen vége a programnak.
11. Díszítsd a programot sorokban tetszőleges jelekkel (pl. *).
12. Díszítsd a programot hangjelzésekkel.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése