2019. szeptember 10., kedd

2019.09.10. /2


Névjegykártya
-     Kérjük be a felhasználótól a következő adatokat: név, osztály, születési dátum, TAJ-szám, adószám, lakcím.
-     Tároljuk változóban az első két adatot.
-     A program végén írjuk ki azokat az adatokat, amit ki tudunk írni!
-     kérdés: Szerinted lehet rossz adatot beírni?
Válasz: igen, mert nincs ellenőrzés.
-     kérdés: Élesben hogyan oldanád meg a feladatot?
Válasz: adatbázisban tárolnám, az adatbázis adatai fájlokban tárolódnak.
Szorgalmi: Oldd meg, hogy minden adatot ki tudj írni.

Tananyagtartalom:

·         változó, változó definiálása, értékadása
·         a nyelv Case-Sensitive (nagybetű-érzékeny, tehát nem ugyanazt jelenti a betű, ha kicsi, vagy ha nagy)
·         string típus
·         minden változónak van típusa, neve és értéke:
pl. string nev = Console.ReadLine(); - ebben az esetben a string a típus, a nev a neve, és a billentyűzetről beolvasott szöveg az értéke
·         Az egyenlőségjel „kiolvasása”: legyen egyenlő. A funkciója: értékadás. Olyan, mint amikor matematikában egy ismeretlent egyenlővé teszünk egy értékkel (x=6).
·         Console.WriteLine(); Console.Write(); a kétféle kiírás közötti különbség
·         díszítés, egyszerű formázás a kiírással
·         szöveges adat bekérése
·         az egyszerű bekérés, illetve a bekért érték változóban való tárolása közti különbség
·         nem bekért, hanem programkódban tárolt adatok kiírása:

            string iskola = "Szent-györgyi suli";

            Console.WriteLine(iskola);

·         program vége előtti üzenet alkalmazása
·         véletlen, vagy generált hiba jelentkezése: szintaktikai hiba (amit aláhúz pirossal, és nem fut tőle a program), szemantikai hiba (logikai hiba, fut a program, csak nem azt csinálja, amit kell)
·         hibaüzenetek értelmezése


//Névjegykártya
//- Kérjük be a felhasználótól a következő adatokat:
//név, osztály, születési dátum, TAJ-szám, adószám, lakcím.
//- Tároljuk változóban az első két adatot.
//- A program végén írjuk ki azokat az adatokat, amit ki tudunk írni!
//1. kérdés: Szerinted lehet rossz adatot beírni?
//2. kérdés: Élesben hogyan oldanád meg a feladatot?
//- Szorgalmi: Oldd meg, hogy minden adatot ki tudj írni.

namespace nevjegykartya
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            string nev; //változó definiálása
            string osztaly;
            Console.WriteLine("---------------------------------------------------");

            Console.Write("Kérem a nevedet:                 ");
            nev = Console.ReadLine(); //változó értékadása
            Console.Write("Kérem az osztályodat:            ");
            osztaly = Console.ReadLine();
            Console.Write("Kérem a nemed:                   ");
            Console.ReadLine(); //nem tároltuk, nem tudjuk majd kiírni a végén
            Console.Write("Kérem a születési év/hó/napot:   ");
            Console.ReadLine();
            Console.Write("Kérem a TAJ számodat:            ");
            Console.ReadLine();
            Console.Write("Kérem az adószámodat:            ");
            Console.ReadLine();
            Console.Write("Kérem a személyi számodat:       ");
            Console.ReadLine();
            Console.Write("Kérem a lakcímedet:              ");
            Console.ReadLine();
            Console.WriteLine("---------------------------------------------------");
            Console.WriteLine(nev);
            Console.WriteLine(osztaly);
            Console.WriteLine("Kilépéshez nyomj egy billentyűt...");
            Console.ReadLine();
        }
    }
}

Internetes kérdőív feladat - Házi feladat befejezni!
Minden utasítás külön sorba kerüljön.
1.        Megjegyzésként tedd be a program elejére ezt a feladatsort.
2.        Írd ki a felhasználónak a következő szöveget: Milyen autós játékot kedvel?  A kurzor a kiírásod után villogjon.
2.    Tárold a válaszát egy változóban.
3.    Kérdezd meg, milyen harcolós játékot kedvel. A kurzor a kiírásod után villogjon ugyanabban a függőleges pozícióban, mint fentebb.
4.    Tárold a válaszát egy változóban.
5.    Emelj egy sort a képernyőn.
6.    Írd ki a képernyőre a következő szöveget: A következő autós játékot kedveli: 
7.    A következő sorba írd ki az autós játék nevét.
8.    Adj egy hangjelzést: Console.Beep()
9.    Kérdezd meg, hogy 5 óránál többet játszik-e a számítógépen naponta? A kurzor a következő sorban villogjon. (Ő be fogja írni a program futása közben a választ.) A válaszát ne tárold le sehol.
10.  Egy billentyűlenyomással legyen vége a programnak.
11.  Díszítsd a programot sorokban tetszőleges jelekkel (pl. *).
12.  Díszítsd a programot hangjelzésekkel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése